De gezondheidsvoordelen van sushi

Het Japanse gerecht sushi is nog nooit zo populair geweest als nu. Voorheen werd het vaak gegeten als een bijgerecht in andere restaurants, maar tegenwoordig zijn er talloze gespecialiseerde sushi restaurants te vinden. Je kunt sushi daarnaast nu vinden in supermarkten in allerlei verschillende vormen, zo is er zelfs sushi in de vorm van schoenen te vinden. Sushi is populair voor een goede reden, het is namelijk niet alleen lekker, maar ook nog eens gezond. De hoofdingrediënten van sushi, rijst, vis en groenten, worden alle drie als gezond beschouwd aangezien ze vele verschillende vitamines bevatten. Daarnaast is sushi licht verteerbaar en gemaakt van verse producten.

Vermijd de dip, extra gezond

Dankzij de verse groenten die gebruikt worden om sushi te maken krijg je je broodnodige antioxidanten binnen en de vis zorgt voor je dagelijkse vitaminen en mineralen. Niet alleen de sushi zelf is gezond, ook de sojasaus heeft gezondheidsvoordelen. Zo is soja goed voor je botten en je bloedsomloop en heeft wasabi een antibacteriële werking. Sushi heeft vele gezondheidsvoordelen, maar natuurlijk ligt het er wel aan hoe je sushi eet. Als je er voor kiest om zelf sushi te maken, let er dan wel op dat de vis die je gebruikt veilig is om rauw op te eten. Vermijd gefrituurde sushi en rijstrolletjes met veel mayo. Voor Gezonde sushi laat je verder beter de vette dips achterwege en gebruik je de sojasaus spaarzaam. In trendy sushi restaurants wordt de sushi vaak geserveerd met spannende mayo en kimchi dips waardoor de maaltijd al snel van gezond in ongezond veranderd. Kortom, sushi kan een erg gezonde en lekkere maaltijd zijn, maar let wel op hoe groot je portie is en hoeveel extra’s je op je rijstrolletjes doet.

Wees zuinig met de dipjes